Chcę przytyc! - porady dla Mam

Chcę przytyć! - porady dla Mam

 

 Do naszego eksperta dietetyka wpłynęła prośba o pomoc

 

„Po ciąży zamiast mieć dodatkowe  kilogramy .. to chudłam :(( Powiedz Zdrowa Mamo  , jak przytyć , jem dużo słodyczy , mało ćwiczę i nic …Będę  zadowolona jak po tej ciąży przytyje ..”

 

  Wiele kobiet po urodzeniu dziecka zmaga się ze zbędnymi kilogramami, ale są też takie które z chęcią dodałyby sobie kilka kilogramów. Tym którzy od lat walczą ze zbędnymi kilogramami, wydaje się że to idealna sytuacja: szczupli mogą jeść wszystko i nie przejmować się, że tu czy tam przybyło im kilka centymetrów. Jednak wbrew pozorom łatwiej i szybciej jest zgubić kilka kilogramów niż przybrać na wadze osobie ze zbyt niską wagą. Oczywiście nie oznacza to, że jest to zadanie niewykonalne. Można to zrobić, ale jest to proces który wymaga czasu.

 

Zanim jednak przejdę do tego jak to zrobić, trzeba znaleźć przyczynę zbyt niskiej wagi.

A przyczyny mogą być różne:

choroba lub stan pochorobowy( choroby pasożytnicze, problemy hormonalne, choroby metaboliczne)

nadmierne obciążenie fizyczne( zbyt duże wydatki energetyczne)

problemy z trawieniem i wchłanianiem( nieprzyswajanie w pełni dostarczanych z pożywieniem składników)

zły skład pożywienia (brak wartościowych produktów w diecie)

zbyt mała ilość pożywienia (ujemny bilans energetyczny)

 

Jeśli wykluczymy problemy zdrowotne to możesz zastosować kilka prostych zasad, które pomogą Ci zdrowo przybrać kilka kilogramów.

 

Zjadaj dziennie 5-6 posiłków, regularnie co 3-4 godziny, w miarę możliwości o tej samej porze, w spokoju (odejdź od komputera, odłóż na chwilę książkę czy gazetę, nie prowadź burzliwych dyskusji w czasie posiłku)

Pamiętaj o śniadaniu – to najważniejszy posiłek w ciągu dnia!

W jadłospisie uwzględniaj te produkty, które szczególnie lubisz, wtedy będziesz w stanie wytrwać dłużej na diecie.

Przed głównymi posiłkami możesz wypić pół szklanki soku warzywnego
lub owocowego – pobudzi on Twój apetyt

Ostatni posiłek jedz ok. 2 godziny przed snem

Codziennie spożywaj  swieże owoce i warzywa

Wybieraj produkty pełnowartościowe. Dobrej jakości pożywienie zapewni Ci wszelkie potrzebne wartości odżywcze i pozwoli Twojemu organizmowi sprawnie pracować.

Jedz odpowiednią ilość produktów zawierających  pełnowartościowe białko
np. chude mięsa (np. kurczak, indyk, chuda wołowina) i wędliny,
jaja, jogurty, sery, przetwory mleczne, ryby.

W swojej diecie uwzględniaj produkty zawierające zdrowe węglowodany
złożone: ryż, kasze, makarony, pieczywo razowe, płatki owsiane, musli.

Unikaj dań typu fast food. To, że jesteś bardzo szczupła nie oznacza, że możesz żywić się głównie pizzą, drożdzówkami i batonami. Twój organizm do prawidłowej pracy potrzebuje także witamin i składników mineralnych, w które żywność wysokoprzetworzona jest bardzo uboga.

Zrezygnuj z napojów gazowanych, alkoholu, dużej ilości kofeiny,
które zubożają Twoja dietę.

Pamiętaj o wypijaniu odpowiedniej ilości płynów w ciągu dnia. Polecam  Ustroniankę z Jodem. - Dlaczego właśnie jod jest taki ważny?  Ten pierwiastek bierze udział w produkcji hormonów tarczycy: tyroksyny i trójjodotyroniny.  Hormony te odpowiadają m.in. za regulowanie metabolizmu.

Nie zapominaj również o dodatku wartościowych tłuszczów: olej lniany, oliwa z oliwek, olej z pestek winogron,orzechy, migdały, ziarna słonecznika, pestki dyni, masło lub dobrej jakości miękkie margaryny to produkty bardzo pożądane w Twojej diecie.

Ćwicz! Najlepszym treningiem w Twoim przypadku będzie trening siłowy, sprzyjający wzrostowi masy ciała.

Na koniec jeszcze jedna istotna informacja. Zdrowe tempo przybierania na wadze to zwykle 2-3 kg miesięcznie, więc nie oczekuj spektakularnych efektów  już po pierwszym tygodniu. Musisz uzbroić się w cierpliwość, a napewno już w niedługim czasie dzięki wprowadzeniu tych kilku zmian, będziesz cieszyć się  kobiecą, wysportowaną sylwetką.

Życzę sukcesów.

Marzena Chudek –dietetyk

 

 

 

 

Dołącz do nas na facebooku
Projekt i wykonanie: www.mbmprojekt.pl