Nordic Walking popularny wśród Mam

Pochodzący z Finlandii sport, zdobywający coraz większą popularność na całym świecie ze względu na ogromne korzyści płynące z jego uprawiania. Coraz więcej kobiet można zobaczyć spacerujących z kijkami w różnych zakątkach Polski . Zdrowa Mama przyjrzała się spacerującym Paniom w Krakowie i Warszawie.

 

Nordic Walking

 

 „Na ten sport namówiła mnie koleżanka, która po porodzie chciała zrzucić  kilka kilogramów , początki nie były łatwe. Wszystkim się wydaje ,że  spacer  z kijkami to prosta sprawa, ale żeby osiągnąć zamierzone efekty  trzeba  skorzystać z porad instruktora”- mówi Grażyna  z Warszawy.


 Technika marszu jest pewnym połączeniem marszu tradycyjnego (bez  użycia kijów) lub chodu sportowego z techniką jazdy na nartach  biegowych – odpychania się od podłoża- tłumaczy instruktor fitness Anna  Stefańczyk, ekspert www.zdrowa-mama.pl

 

Do jej uprawiania potrzebne jest jedynie odpowiednie do warunków atmosferycznych, sportowe obuwie, dwa kije i odrobina czasu na spacer w każdym terenie (szlak górski, ścieżka w parku, plaża, itd). Sport ten może uprawiać niemal każdy, powstały lokalne inicjatywy  zrzeszające miłośników tego sportu .

 

W Krakowie regularnie spotykają się Mamy, które nie tylko chcą zadbać o kondycję , ale … pogadać

 

To jest idealny sport dla kobiet, można przy nim rozmawiać–  stwierdza ucieszona  Magda z Krakowa, która regularnie spotyka się w soboty nad Wisłą w Krakowie z innymi Mamami.

 

 

Zalety płynące z uprawiania Nordic Walking według Anny Stefańczyk:


  • chodząc z kijami spalamy więcej kalorii niż podczas chodzenia, a nawet biegania (nawet do 400 kal/godzinę)
  • wzmacniamy mięśnie nóg, obręczy barkowej i ramion (w trakcie zwykłego chodzenia pracują tylko nogi i pośladki. Podczas Nordic Walking wzmacniane zostają mięśnie całego ciała)
  • wzmacnia serce, redukuje zbyt wysokie ciśnienie, obniża poziom "złego" cholesterolu we krwi
  • często polecany jest osobom z wadami kręgosłupa
  • dzięki regularnym treningom zwiększy się swoboda wchodzenia „pod górkę „
  • kijki pozwalają nam na bardziej dynamiczny spacer w górach (czujemy się bezpieczniej)
  • zapobiegamy sztywnieniu stawów (zwłaszcza wpływa na rozluźnienie mięśni barków i szyi napiętych z powodu stresu lub długotrwałego siedzenia za biurkiem)
  • marsz z kijami inicjuje pracę ponad 90 % mięśni całego ciała
  • regularny trening potrafi uregulować poziom cukru w surowicy krwi
  • zdecydowanie poprawia się wydolność całego organizmu co wpływa na lepszą kondycję

 

Naukę chodzenia z kijami radzimy poznać pod okiem instruktora , aby potem śmiało spacerować i osiągać zamierzone efekty.

 

Drogie Mamy, do dzieła ! Ruszamy z kijami i Ustronianką z Jodem !

Źródło:  www.zdrowa-mama.pl

Dołącz do nas na facebooku
Projekt i wykonanie: www.mbmprojekt.pl