Popularne dolegliwości w czasie ciąży, jak sobie z nimi radzić

  • Poranne nudności
    zjedz coś zaraz po przebudzeniu. W ciągu dnia zajadaj często niewielkie przekąski bogato węglowodanowe: owoce, krakersy. Unikaj głodu.
  • Zaparcia
    jedz produkty zawierające błonnik: otręby, owoce, warzywa. Wypijaj co najmniej 7-8 szklanek płynów (nie licząc herbaty). Unikaj produktów silnie przetworzonych i środków przeczyszczających.
  • Zgaga
    unikaj produktów smażonych, tłustych i silnie przetworzonych: salami, kiełbasa, boczek, żeberka, fast food’y itd. Nie jedz ciast z kremami i masami na bazie masła lub margaryny, nie pij alkoholu, napojów gazowanych i kawy. Relaksuj się, noś luźne w talii ubrania.
  • Puchnięcie
    unikaj bardzo słonych pokarmów np. orzeszki solone, paluszki solone, chipsy, ale nie wykluczaj soli całkowicie.
  • Zmęczenie
    stosuj urozmaiconą dietę bogatą w składniki odżywcze i dużo wypoczywaj.
  • Napady głodu
    miej pod ręką zdrowe przekąski: owoce, warzywa, orzechy. Unikaj produktów bezwartościowych.
Dołącz do nas na facebooku
Projekt i wykonanie: www.mbmprojekt.pl