Czego nie powinnaś robić w czasie ciąży

  • Unikaj „pustych kalorii”, czyli produktów, które zawierają mało wartości odżywczych i zapychają żołądek (cukierki, chipsy, ciastka, słodzone napoje gazowane)- łatwiej wrócisz do formy po porodzie.
  • Unikaj produktów przetworzonych, długo gotowanych, podgrzewanych, większość straciła już wartość odżywczą i jest ciężkostrawna.
  • Bezwzględnie unikaj alkoholu oraz innych używek! Picie alkoholu w czasie ciąży może doprowadzić do groźnego FAS (Fetal Alkohol Syndrome) - nieprawidłowy rozwój umysłowy i fizyczny dziecka.
  • Unikaj nadmiernych ilości napojów zawierających kofeinę (kawa, mocna herbata), zawarty w nich kwas taninowy obniża przyswajalność żelaza z produktów spożywczych, a kofeina odwadnia organizm. Ogranicz do 1-2 filiżanek kawy na dzień. Wybieraj częściej wodę mineralną (najlepiej zawierającą jod) oraz soki owocowe świeżo wyciskane.
  • Unikaj nieświeżych owoców i warzyw, ze śladami pleśni. Produkty te mogą zawierać niebezpieczne substancje np. mykotoksyny. Uważaj również na nieprawidłowo przechowywane sery pleśniowe, mogą być źródłem chorobotwórczych bakterii.
  • Unikaj surowego mięsa i owoców morza a także surowych jaj i nie pasteryzowanego mleka.
  • Unikaj długich przerw między posiłkami, jeżeli będziesz głodna możesz odczuwać nudności i pozbawisz siebie i dziecko substancji odżywczych.
Dołącz do nas na facebooku
Projekt i wykonanie: www.mbmprojekt.pl