Czy jesz pokarmy bogate w jod?

Naukowcy wskazali, że dieta Polaków nie dostarcza odpowiedniej ilości jodu.

 

Głównym jego źródłem są ryby morskie (zwłaszcza dorsz i mintaj) oraz owoce morza. Jednak spożywamy ich wciąż znikome ilości.

 

Czy wiesz, że:

 

  • Statystyczny Polak rocznie je 10 kilogramów ryb morskich, w czasie gdy Japończyk je ich dziesięć razy więcej.
  • Nowością są wody mineralne wzbogacone jodem, takie jak Ustronianka z Jodem, która zapewnia organizmowi dzienną, niezbędną dawkę tego cennego pierwiastka.
  • Organizm człowieka, który sam w 70-80% składa się z wody, zatem najłatwiej i najskuteczniej przyswaja substancje rozpuszczalne w wodzie.

 

 

Warto wiedzieć:

 

  • Dietetycy podkreślają, że mikroelementy zawarte w produktach do picia najłatwiej przenikają do płynów ustrojowych i tkanek naszego organizmu.

 

 

Uwaga:

 

  • Warto pamiętać, że spożywanie niektórych warzyw, takich jak kapusta, rzepa, kalafior, brukselka czy soja, powoduje utratę jodu.
Dołącz do nas na facebooku
Projekt i wykonanie: www.mbmprojekt.pl